only

Hemma själv är det bästa jag vet, eller så är det inte det. Jag orkar ärligt talat inte sitta vid datorn och bara ha tråkigt. På måndag så börjar jag skolan och det känns inte kul alls, men det har jag ju skrivit förut. Och i morgon så ska jag gå upp tidigt och passa de söta grannbarnen klockan 10. Det ska faktiskt bli kul, jag har även fått det som jobb att jag ska hämta dem från fritids varje torsdag under hösten.
 Flickorna är mysiga men lite envisa, särskilt den minsta av dem. Förut när jag passade dem och det var sovdags så sa den minsta, ¨Nej jag ska inte lägga mig för du är inte min mamma¨  Nej jag är inte din mamma, men nu har jag ansvaret för er och då bestämmer jag, fick hon till svar. Då gick hon nästan med på att gå och ta på sig nattlinnet utan gnäll. Men så där är det ju, vem går frivilligt och går och lägger sig om man kan prova att göra motstånd? Men jag är ändå ganska populär, även om de vet att stora tjejer som jag inte leker mamma, pappa, barn. Fast nog försöker de övertala mig alltid.

/ Julia ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0